.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توصیه های زیست محیطی پرفسور مازندرانی به دولتمردان
عضو هیت علمی دانشگاه وین با بیان اینکه ایران در شرایط سخت زیست‌محیطی بسرمی برد، پیشگیری را مهم‌ترین امر در حفظ عرصه‌های زیستی برشمرد.


شمال نیوز: پرفسور عطاالله قبادیان در جمع جامعه پزشکی سوادکوه که به مناسبت روز پزشک گردهم آمده بودند ابراز داشت: تلاش پزشکان در منطقه‌ای همچون سوادکوه که دارای حداقل امکانات است بسیار ستودنی است.
وی افزود: درهرحال طبقه دانش‌آموخته باید تمامی ناملایمات را برای انجام رسالت خطیر خود تحمل کنند و با محرومیت‌ها بجنگند.
دانشمند علوم زمین در ادامه سخنانش از فاجعه زیست‌محیطی در عرصه‌های زیستی ایران خبر داد و اعلام داشت: آلودگی محیطی و شرایط سخت زیست‌محیطی کشور را احاطه کرده است.
وی گفت: آلاینده‌های زیستی شرایط مرگباری را در بلندمدت برای کشور رقم خواهد زد به‌طوری هم‌اکنون یک‌چهارم عرصه‌های طبیعی و زیستی ما در معرض نابودی همین آلاینده‌هاست.
عضو نخبگان علمی آلمان افزود: پزشکان که کارشان با بهداشت و درمان عجین شده است همواره باید مدنظر داشته باشند که محیط سالم یک جامعه سالم را به وجود می‌آورد.
وی اظهار داشت: بهداشت و درمان یعنی همان پیشگیری و پیشگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی می‌تواند سلامت جامعه را به‌نوعی تضمین می‌کند، به همین خاطر جامعه پزشکی همواره باید حامی زیست‌بوم‌های سالم بوده و برای ایجاد چنین عرصه‌هایی اهتمام ویژه داشته باشند.
پرفسور قبادیان همچنین خطاب به مسئولان کشوری ابراز داشت: عرصه‌های طبیعی و زیستی بابی توجهی در حال نابودی است و برای جلوگیری از این فاجعه لزوم تدوین و اجرای طرح پیشگیری روند تخریب و ویرانی عرصه‌های زیستی ایران امری اساسی است.
وی افزود: با تدوین و اجرای این طرح زنگ‌های هشدار خطر زیست‌محیطی در کل جهان نواخته می‌شود و گروه‌های مردم‌نهاد برای پیشگیری وارد میدان می‌شوند.
پرفسور قبادیان مازندران را نمونه بارز میدان رقابت آلودگی و تخریب دانست و اذعان داشت: منابع طبیعی، اراضی جنگلی، آب و عرصه‌های زیستی این خطه بابی توجهی‌ها در حال از بین رفتن است و اگر وضع به همین روال ادامه یابد حتی تلار خروشان نیز می‌میرد و کم آب می‌شود.
وی تصریح کرد: باید تمامی گروهها با همکاری هم جلوی روند نابودی را بگیرند و حداقل اعتباری برای پیشگیری در اختیار متولیان امر حفاظت قرارگیرد تا با مشورت جامعه علمی طرح‌های کاربردی برای حفظ عرصه‌های زیستی تهیه شود.
این اندیشمندایرانی که عطای اروپارابه لقایش بخشید وبا تحمل همه ناملایمتها در وطن به فعالیت خودادامه می دهد،همچنین در این مراسم با اشاره به نقش تمدن ایرانی در فرهنگ سازی جهانی، اظهار داشت: شرایطی که دنیا درگیر قرون وسطی و جنگ های صلیبی بود، سرزمین ما ایران، خدمات زیادی را به فرهنگ و تمدن جهانی ارائه کرد و سهم بزرگی از تمدن دنیا را به خود اختصاص داد.
وی ادامه داد: دانشمندان بزرگی همچون بوعلی سینا در زمانی ظهور پیدا کردند که کشور ایران در قرن نهم و دهم مورد تهاجم بیگانگان قرار گرفته بود.
این دانشمند اظهار داشت: در قرون وسطی و نظام فئودالیسم و ارباب رعیتی همزمان با قرن هفتم ایران مورد تهاجم بیگانگان قرار گرفت و ویران شد ولی در قرن هشتم به همت دانشمندان ایرانی این کشور دوباره ساخته شد و رشد و نمو پیدا کرد.
ایشان با استناد به گواه بیشینه تاریخی این مرزپرگوهروبا اشاره به (مزدیسنا-مزدکیسم- میتراییسم-ومانی)اظهارداشت:اکثرخمیرمایه جنبش های فکری وفرهنگی اروپا ازایران می باشدوبر همه دانش پژوهان فرض است که ریشه تاریخی خودرابیشتروبهترشناخته و وطن غریب و تنهای خود یعنی ایران را در این دوران دریابیم.

پرفسور عطاالله قباديان خطاب به جوانان کشورمان گفت: شما در برابر این سرزمین مقدس مسئولیتی دارید که باید تلاش کنید به کشورتان مهر بورزید و برای آبادانی آن بکوشید.

شایان ذکراست: پرفسورقبادیان عضو هیات علمی دانشگاه وین – اتریش و عضو نخبگان علمی آلمان میباشدکه این روزهاعلیرغم همه امکانات بی نظیراروپا برای آبادانی وطنش فعالیت خودرا همچنان درپناه گمنامی در ایران انجام میدهد.باروح بلندوقلب سترگش فقط به احترام هموطنانش وجوانان ودانشجویان با لطف و مهربانی، گهگاهی به دعوتشان لبیک گفته تا گامی هر چند کوچک برای وطن غریب وبه اطلاح ایشان (وطن غریب وتنها) بردارد.

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 4 شهريور 1394
آقای پورفسور قبادیان نکات بسیار عالی را متذکر شدید اما استانداری زمین دانشگاه کشاورزی را می خواهد تبدیل به کارخانه تولید فولاد بکند. بفرمایید آلودگی های تولید فولاد چه بلایی بر سر محله های اطراف می آورد. چرا محیط زیست استاندر مورد آلودگی های فولاد اسفنجی اظهار نظر نمی کند؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.041 seconds.